Christian Klintholm Anden ramme for fotografi
Sofie Pihl Perceptions 2
Sofie Pihl Perceptions
Fotobøger
Adey plakat
Homage Mayumi
Homage AdeY
Linda Hansen omtaler
Bloggen er klar
Landscape cityscape
mellemting
Fernisering Linda Hansen
Sofie Pihl Treescape
Joaquin Zaragoza Gratis Knus
Sinking Into fernisering
Invisible Aarhus PopUdstilling
Fem gode grunde til at investere i kunst

Fotografi med påsyning - udsnit
2.- 24. feb 2018 Sofie Pihl Perceptions
2.- 24. feb 2018 Sofie Pihl Perceptions

Sofie Pihls kunstneriske ærinde er at udfordre vores gængse opfattelse af et fotografi. Hun fastholder, at der i fotografiet altid er et spor af motivet, - ellers ville der ikke være noget billede. Men som kunstner, er hun optaget af, hvordan vi opfatter og former billedet, når vi ser fotografiet.  Og med nogle små benspænd stiller hun spørgsmål ved, om vi i vores opfattelse og afkodning af fotografiet er så bundne af konventioner og fastlåste opfattelser, at vi går glip af en stor del af det, som fotografiet indeholder.

 I Sofies nyeste værker går hun mere fysisk til værks. På nogle værker har hun syet et grafisk mønster med en tynd tråd. På den måde opnår hun, at man oplever en anden brydning af lyset i motivet. Man ser ikke umiddelbart syningen, men fornemmer en uoverensstemmelse i lysindfaldet i fotografiet, - rummets lys passer ikke med den måde, lyset falder ind i billedet. 
I andre værker er det fotografiske motiv udfordret af dobbelteksponeringer eller af, at værket er klippet op og sat sammen igen i små mosaikker. 

 

Facebook
Del på facebook
Værkeksempel fra Perceptions
Oplag max:
Værkeksempel fra Perceptions
Oplag max:
Værkeksempel fra perceptions
Oplag max:
2.- 24. feb 2018 Sofie Pihl Perceptions

Sofie Pihls kunstneriske ærinde er at udfordre vores gængse opfattelse af et fotografi. Hun fastholder, at der i fotografiet altid er et spor af motivet, - ellers ville der ikke være noget billede. Men som kunstner, er hun optaget af, hvordan vi opfatter og former billedet, når vi ser fotografiet.  Og med nogle små benspænd stiller hun spørgsmål ved, om vi i vores opfattelse og afkodning af fotografiet er så bundne af konventioner og fastlåste opfattelser, at vi går glip af en stor del af det, som fotografiet indeholder.

 I Sofies nyeste værker går hun mere fysisk til værks. På nogle værker har hun syet et grafisk mønster med en tynd tråd. På den måde opnår hun, at man oplever en anden brydning af lyset i motivet. Man ser ikke umiddelbart syningen, men fornemmer en uoverensstemmelse i lysindfaldet i fotografiet, - rummets lys passer ikke med den måde, lyset falder ind i billedet. 
I andre værker er det fotografiske motiv udfordret af dobbelteksponeringer eller af, at værket er klippet op og sat sammen igen i små mosaikker. 

 

Facebook
Del på facebook
Nyhedsbrev